Followers

Wednesday, 21 June 2017

Syed Saddiq Jerangkap Ketam Jangan Di Usik !!!


MMI dok perati juga budak ni , sejak dua menjak ni nampak agak lincah sikit mungkin dalam suasana dan keadaan yang kurang baik dalam kem pembangkang sekarang ni dia nak masuk line siki-sikit.

Mana tau boleh tular di media kemudian boleh lonjak nama naik kurang-kurang lepas ni adalah apa-apa yang menanti.

Apa pun MMI bukan nak ulas tentang sejarah hidup si Syed Saddiq ni yang ramai dah kenal benar macam mana punya "background" tapi cuma nak berkongsi betapa kadang-kadang bila kita cuba untuk tunjuk lebih pandai dan bijak dari orang yang lebih lama dari kita maka diakhirnya kita masuk perangkap.

Al kisah isunya berkaitan serangan Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat ke atas isu membabitkan 1MDB (baca artikel berkaitan SINI) dan pada pandangan MMI ramai sebenarnya yang dah faham status sebenar dalam dakwaan tersebut.

Dalam masa yang sama Blogger Raja Petra Kamaruddin (RPK) baru-baru ni keluarkan satu artikel yang mengaitkan Syed Saddiq dengan satu konspirasi keterlibatan beliau dalam isu membabitkan serangan DoJ dalam artikel bertajuk Syed Saddiq Knew The US DoJ Attack Was Coming

Bertindak terhadap penyiaran artikel tersebut Syed kemudiannya mengadakan satu sidang media menafikan keterlibatan beliau serta satu laporan polis terhadap RPK.


Yang menariknya artikel balas daripada RPK terhadap tindakan Ketua Armada PPBM ni ...

 mendakwa Ketua Armada, Syed Saddiq Abdul Rahman telah memasuki perangkap yang dipasangnya apabila tampil membuat laporan polis.

RPK dalam tulisan terbaharu di blognya berkata laporan polis Syed Saddiq itu seperti mengulangi kesilapan yang dilakukan Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu yang membuat laporan polis terhadap buku “50 Dalil Kenapa Anwar Tidak Boleh Menjadi PM”.

Katanya, selepas Syed Saddiq membuat laporan polis ke atasnya, mengikut undang-undang pihak berkuasa perlu menjalankan siasatan.

“Dan jika polis memanggil saya – misalnya ke Bangkok – untuk mengambil keterangan, maka saya terpaksa ke Bangkok dan bertemu polis.

“Kemudian saya perlu mendedahkan nama tiga exco pemuda anda yang pernah dimaklumkan mengenai rancangan pengumuman DoJ pada 15 Jun 2017.

“Dan ini bermakna tiga anggota exco itu sudah terheret bersama dalam isu ini kerana polis akan memanggil mereka untuk dirakam keterangannya,” katanya.

Jika polis mendapati dakwaan itu benar, katanya, maka ia mungkin sama seperti suatu konspirasi.

“Konspirasi berlaku apabila dua orang atau lebih bertindak secara terancang untuk melakukan jenayah. Dan konspirasi untuk menghancurkan negara dan/atau perdana menteri dengan niat untuk melunturkan keyakinan orang awam dan asing kepada negara dan merosakkan ekonomi negara sama dengan sabotaj ekonomi.

“Pendek kata, ini adalah perbuatan khianat dan anda adalah rakan subahat yang boleh didakwa dengan tuduhan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong, jenayah yang membawa hukuman mati jika sabit kesalahan,” katanya lagi.

MMI tertarik benar dengan perenggan akhir tu .. JENAYAH YANG MEMBAWA HUKUMAN MATI JIKA SABIT KESALAHAN kiranya didapati bersubahat dengan tuduhan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong perghhh cita dia PADAM bro !

Dalam pada tu Syed Saddiq juga terlupa sewaktu sidang media tempoh hari beliau telah menyebut dengan jelas bahawa isteri MO1 adalah Datin Seri Rosmah Mansor sedangkan tidak ada mana-mana pihak yang berani membuat kenyataan secara jelas MO1 itu adalah Najib Razak.


Makanya tindakan Syed Saddiq jelas dilakukan dengan NIAT untuk berbuat demikian seterusnya melakukan FITNAH terhadap pihak yang terlibat.

Oleh yang demikian Syed Saddiq bukan sahaja sudah terperangkap dengan RPK tetapi juga sudah terlepas cakap perihal sabitan Datin Seri Rosmah dengan MO1.

Selain daripada itu Syed Saddiq juga terlupa mungkin kerana terlalu mengikut emosi yang meluap-luap sehinggakan beliau langsung tidak menafikan perkara yang menyentuh tentang pembayaran sebanyak USD5 juta dari kem Tun Mahathir kepada Clinton Foundation sedangkan itulah perkara utama yang disentuh oleh RPK dalam artikelnya.

Well macam MMI kata jerangkap ketam jangan di usik sebab sekali masuk maka jadi lauk "Sweet & Sour" lah cita dia :)

So kita sama-sama tunggu perkembangan seterusnya apa jadi lepas ni sebab kem Tun Mahathir pun senyap sunyi jer tak ada komen nafi , macam tengah kelam kabut cari jalan nak tutup pekung jer ...

Kepada yang terlibat jangan marah sesiapa sebab yang salah Syed dia punca segala hahahaha !

Nah MMI hadiahkan satu video untuk ampa semua .... Bye !


2 comments:

  1. tu la dah ckp budak baru nak blaja melancap nak cite gebang sana sini.. tgk muka pun mcm sama keturunan ngan madey gak dia ni kaki putar alam.. budak ni kalau banding ngan KJ mcm langit ngan bumi.. kemana sudahnya ppbm ni? sume bergantung nyawa ngan madey yg dah 91 thn tu.. hmm kalau tgk muka midin ngan mukhriz mmg takda la

    ReplyDelete
  2. Hahaha..oadan lah muka si syed keturunan keling ni. Dasar pengkhianat dan perlakuan subversif. Beliau harus di hukum mati. Kalau aku jadi PM, dah tentu aku arahkan pihak Polis utk tangkap puak2 yg melakukan subversif ni. Kita perlu ingat, di dlm negara kita skrg ini, terdapat ramai rakyat yg tiada jati diri sebagai rakyat Malaysia dan tidak patriotik langsung kepada negara. Seharusnya puak2 SI KITOL ini harus di basmi habis2an. Wahai PM, bertindaklah dgn segera !!!

    ReplyDelete

Labels